ونوکس ونوکس مجله خبری فرهنگی

همه چیز راجب کشتی نفتکش سانچی + عکس و فیلم

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیش بینی مقامات چینی و مسئولان عملیات تجسس و اطفای حریق این است که تمام خدمه در همان لحظه ابتدای انفجار فوت شده‌اند.

به  گذارش مجله خبری فرهنگی ونوکس : محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر، با بیان اینکه پس از وقوع چنین سوانحی و با توجه حجم سنگین آتش، دود و فوم در داخل کشتی احتمال غرق شدن وجود دارد، گفت: پیش بینی مقامات چینی و مسئولان عملیات تجسس و اطفای حریق این است که تمام خدمه در همان لحظه ابتدای انفجار فوت شده‌اند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به وضعیت کشتی، هیچ شناوری نمی‌تواند نزدیک کشتی شود.

وی ادامه داد: معمولا در صورت غرق شدن کشتی، دسترسی به خدمه و تجسس بسیار سخت می‌شود.

راستاد

راستاد ادامه داد: متاسفانه هیچ امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم؛ چراکه در همان لحظات اولیه برخورد، کشتی دچار آتش‌سوزی شدید و انفجار شده است و شاهدان عینی تائید کرده‌اند که امکان زنده ماندن هیچ فردی در کشتی وجود نداشته است؛ همچنین امکان نجات کشتی وجود ندارد و حتی پیکرهای دریانوردان عزیزمان را نیز نمی‌توانیم از آن خارج کنیم.

کشتی سانچی

به گفته وی، دو سوم کشتی کاملا غرق شده و فقط یک‌سوم آن روی آب باقی مانده است. شعله‌های آتش تمام کشتی را فرا گرفته است. به هیچ عنوان امکان نزدیک شدن یا ورود به کشتی وجود ندارد. احتمال غرق شدن کامل کشتی بسیار است.

پایان مرگبار سانچی؛ نفتکش ایرانی کامل غرق شد + فیلم

به‌نظر می‌رسد توقف عملیات خنک‌سازی و مهار آتش در شب گذشته موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق‌شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.

نفتکش ایرانی پس از حدود 8 روز سوختن به‌روی آب، دقایقی پیش به‌طور کامل در آبهای چین غرق شد.

عملیات مهار آتش این نفتکش که از چند ساعت پس از وقوع حادثه آغاز شده بود، طی روزهای اخیر بارها از سوی آتشخوارهای چینی متوقف شد و تیم عملیاتی چین به‌بهانه‌های مختلف اعم از احتمال بروز انفجار جدید و انتشار گازهای سمی، از نزدیک شدن به نفتکش برای مهار کامل آتش آن جلوگیری کرده‌اند.

شرکت ملی نفتکش ایران

شرکت ملی نفتکش ایران طی روزهای اخیر و در حالی که 3 روز از بروز این حادثه می‌گذشت با یک شرکت ژاپنی به‌منظور همکاری در مهار آتش نفتکش ایرانی به توافق رسید و تجهیزات این شرکت 5 روز پس از بروز حادثه به محل رسید اما همکاری ژاپنی‌ها هم تحت لوای مدیریت عملیات چینی‌ها به نتیجه نرسید و در نهایت شب گذشته چینی‌ها دستور توقف عملیات خنک‌سازی سطح نفتکش را که برای جلوگیری از تسرّی آتش انجام می‌شد صادر کردند.

دلیل توقف خنک‌سازی کشتی نفتکش، بدی آب‌وهوا و وزش باد عنوان شد اما به‌نظر می‌رسد همین توقف عملیات، موجب رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی و انفجارهای شدید صبح امروز شد که در نهایت پس از چند ساعت به غرق شدن کامل نفتکش ایرانی انجامید.

32 خدمه این نفتکش

در این حادثه هنوز از سرنوشت تمامی 32 خدمه این نفتکش خبری نیست اما احتمال زنده ماندن و نجات این افراد بسیار ضعیف است؛ برخی منابع خبری از کشته شدن تمامی این افراد در ساعات اولیه حادثه خبر داده‌اند.

اسامی 32 سرنشین و خدمه نفتکش سانچی که 8 روز پیش در 158مایلی سواحل شرقی چین دچار حریق شد به شرح زیر میباشد:

1- مجید قصابی عروجی، کاپیتان
2- فرید محبی، سرمهندس
3- مجید نقیان، افسر اول
4- حسین جهانی هل‌آباد، افسر دوم
5 – احسان ابولی قاسم‌آبادی، افسر دوم
6 – میلاد عنایتی، افسر سوم
7 – حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم
8 – محمدرضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم
9 – مهدی سادگی، مهندس سوم
10 – حسن رومیانی، مهندس چهارم
11 – محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات
12 – بهرام اتحاد، افسر برق
13 – عبدالغنی سامری، سرملوان
14 – ابوذر نظامی، کمک سرملوان
15 – سیدجواد حیدری، ملوان یکم
16 – محمدساجب علی میریدها، ملوان یکم
17 – محمدهارون راشید، ملوان یکم
18 – علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم
19 – علی حیدریه کهن، ملوان دوم
20 – بهرام پوریانی، تعمیرکار
21 – یاور افشاری، روغن‌کار
22 – میلاد آروی، روغن‌کار
23 – مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار
24 – عبدالکریم بشارتی‌پور، سرآشپز
25 – امید ضیایی، کمک سرآشپز
26 – ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار
27 – احسان فرجی، مهماندار
28 – سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
29 – پوریا عیدی‌پور، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
30 – سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
31 – محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد
32 – ساقی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد.

اسامی 32 سرنشین و خدمه نفتکش سانچی که 8 روز پیش در 158مایلی سواحل شرقی چین دچار حریق شد
اسامی 32 سرنشین و خدمه نفتکش سانچی که 8 روز پیش در 158مایلی سواحل شرقی چین دچار حریق شد

 

مشاهده فیلم این حادثه از رسانه ونوکس

برخی از تصاویر این حادثه غم انگیز را با هم مشاهده میکنیم

عکس های کشتی نفتکش سانچی
عکس های کشتی نفتکش سانچی
کشتی نفتکش سانچی
کشتی نفتکش سانچی
حادثه کشتی نفتکش سانچی
حادثه کشتی نفتکش سانچی
اتش گرفتن کشتی نفتکش سانچی
اتش گرفتن کشتی نفتکش سانچی
سانچی (sunchi)
سانچی (sunchi)
کشتی نفتکش سانچی
کشتی نفتکش سانچی
پایان مرگبار سانچی
پایان مرگبار سانچی
پایان مرگبار سانچی
پایان مرگبار سانچی

 

English text of this news

ore than 30 crew members of an Iranian oil tanker are missing after the vessel collided with a Chinese freight ship in the East China Sea last night, resulting in it being set on fire and spilling its contents into the ocean.

According to China’s Ministry of Transport the tanker, named Sanchi, hit the Chinese ship, CF Crystal, at around 8pm last night. The incident happened around 160 nautical miles east of the Yangtze River Delta.

Some 30 Iranians and two Bangladeshis who were working on the oil tanker are missing. All 21 members of the Chinese freighter’s crew, all of who are Chinese nationals, have been rescued.
At 9am local time this morning the Ministry said it was searching for survivors as the Iranian vessel continued to blaze. “Sanchi is floating and burning as of now,” it said in a statement. “There is an oil slick and we are pushing forward with rescue efforts.”

An Iranian Oil Ministry official, speaking to Associated Press under condition of anonymity, said: “We have no information on their fate. We cannot say all of them are died [sic], because rescue teams are there and providing services.”
The Ministry did not say how big the oil slick was. The tanker was carrying 136,000 tonnes of ultra light crude oil, equivalent to just under one million barrels and with a value of around £44 million.

Eight Chinese vessels have been sent to the area for the search and rescue operation, with three of them set to take part in a clean-up operation. South Korea is sending a coastguard ship and a helicopter to help.

The oil tanker was owned by the Iranian company National Iranian Tanker Co (NITC) and rented by a South Korean company, Hanwha Total Co. Before last night’s accident it had been scheduled to arrive in Daesan, in northwest South Korea, this evening, having departed from Iran’s Kharg Island.

The Chinese vessel was reportedly damaged in the collision, but it is unclear how seriously. It had been carrying grain from the US to China’s southeast Guangdong province and had been due to arrive next Wednesday, according to Reuters.

It was registered as being owned by the Hong Kong-based Bright Shipping Ltd company and was managed by the NITC. According to the United Nations-run International Maritime Organisation, it was built in 2008 and has had five different names since then.

The collision is the second of its kind in two years that has involved vessels operated by NITC. One of the company’s supertankers collided with a container ship in the Singapore Straight in 2016, with no casualties or pollution caused by the accident.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.