ونوکس

آیا میدانید با خوردن کافئین چه شوک هایی به بدنتان وارد میشود ؟

با گزارشی از مجله ونوکس در خدمت شما هستیم اگر جزء طرفداران پروپا قرص نوشیدنی‌های کافئینی هستید و صبحتان را بدون یک فنجان قهوه و… آغاز نمی‌کنید این مطلب را حتما بخوانید.

 

مصرف بیش از حد کافئین :

مصرف بیش از حد کافئین جز سمیت حاد، نابودی تدریجی استخوان‌ها، مشکلات قلبی عروقی، عارضه‌های کبدی و مشکلات روانی خطر جدی دیگری را برایتان بوجود نمی‌آورد.
البته لازم به ذکر است تحقیقات نشان داده است اگر در مصرف نوشیدنی‌ها کافئین‌دار تعادل را رعایت کنید و بیش از ۴۰۰میلی گرم در روز بیشتر ننوشید از این خطرات تا حدی در امان هستید.

حال اگر روزانه بیش از حد اعتدال نوشیدنی کافئین‌دار مصرف کنید چه اتفاقی برایتان می‌افتد؟
سیستم قلبی و عروقی، سلامت استخوان‌ها، دستگاه گوارش، کیفیت در خواب و سیستم عصبی مرکزی از مواردی است که در صورت مصرف زیاد این دسته از نوشیدنی ها تحت فشار قرار می‌گیرند.
مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند میزان خوابتان را دچار اختلال می‌کند بنابراین خوب است دقت داشته باشید که کم‌خوابی مزمن به هر دلیلی که ایجاد شود، فشار عصبی را نیز به دنبال دارد.

خوردن کافئین چه شوک هایی به بدنتان وارد میشود
خوردن کافئین چه شوک هایی به بدنتان وارد میشود

کافئین بیش از حد می‌تواند باعث بی‌خوابی شده و در نتیجه مشکلاتی جدی‌ و اساسی برایتان ایجاد کند البته گاهی افراد با استفاده از کافئین و نوشیدن قهوه سعی می‌کنند بی‌خوابی خود را مخفی کنند، در حالی که این کار سبب ایجاد چرخه‌ای معیوب شده و مشکلات را افزایش می‌دهد.
مسائلی مربوط به سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب از عوارض دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار است. البته از سردردهای مزمن، تهوع، استفراغ، تب و لرز، تنگی نفس، سرگیجه، اضطراب و وزوزگوش غافل نشویم چرا که زیاده‌روی در مصرف کافئین این عواقب را برایتان به دنبال دارد.

درد معده، تحلیل ماهیچه‌ها، تپش قلب و تشنج در ادامه این لیست بلند و بالا قرار دارد اما جالب است بدانید که عوارض مصرف زیاد کافئین تمامی ندارد.
البته توجه داشته باشید بعضی از افراد نسبت به کافئین حساسیت بیشتری داشته و بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند بنابراین اگر شما هم مستعد تجربه کردن چنین علائمی هستید، به خاطر داشته باشید که مقدار بسیار کمی از کافئین نیز می‌تواند سبب بروز اثراتی مانند بی‌خوابی و بی‌قراری بشود.

اختلالات ریتم قلب، انقباض عروق، حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا که معروف به قاتل خاموش است در انتهای این لیست قرار دارد.
تحقیقات علمی نشان داده است کافئین به تقویت حافظه، افزایش تحرک بدنی و بالا بردن تمرکز کمک شایانی می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم کافئین را برای افراد بالغ بی خطر دانسته است اما در صورتی که مصرف این نوشیدنی ها بیش از میزان مشخص باشد عواقبی که بیان شد بی شک در انتظارتان است.



فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.